Teimme Kaliforniasta maahantuomastamme ruosteettomasta Mustangista muutamassa kuukaudessa upean katuraaserin, ja vihdoin se on valmis! Tämä auto on upea alta, päältä ja sisältä!
Auto purettiin lähes kokonaan ja maalautettiin kiiltävän mustaksi. Takakontti ja konehuone maalattiin puolikiiltävällä mustalla, ja moottori hopealla. Uusimme lähes kaikki korin kromiosat ja merkit, sekä lisäsimme mm. pyöränkaarilistat ja helmalistat. Ulkoisesti lisäsimme vielä Boss Mustangin etuhuulen sekä Mach1 –tyyppisen takasiiven. Vanteet ovat REV Wheelsin 106:t, kokoa 17×7” edessä ja 17×8” takana. Vanteiden väritys ja satiinipinta sopivat autoon täydellisesti, ja niiden päällä pyörivät uudet agressivisella kuviolla varustetut Sumitomo HTRZ-II –renkaat leveydeltään 225 edessä ja 245 takana. Auton jarruihin ei koskettu koska ne on läpikäyti täysin USAssa (kaikki uutta), mutta jousitusta parannettiin jäykemmillä madallusjousilla sekä edessä että takana. Lisäksi laskimme autoa molemmistä päistä vielä lisää. Paksumpi kallistuksenvakaaja asennettiin eteen ohuen tilalle.
351W (5.7L) V8 -moottori oli jo USAssa täysin remontoitu ja tiettävästi ajamaton (autossa oli vaihdelaatikko rikki); joku Edelbrock -fani vuorasi koko moottorin yläkerran Edelbrockin osilla; Performer RPM -alumiinikannet, imusarja, venttiilikopat, kaasari, high-volume vesipumppu. Venttiilikopat olivat pinnaltaan hapettuneet joten uusimme ne tunnuksettomilla alumiinikopilla. Sytytystä kipinöi kärjetön jakaja ja uudet johdot ja puola. Keinuvivut ovat alumiinia, ja moottorissa on ARPin pultteja, joten ihan aidan matalimmasta kohdasta ei ole menty. Luonnollisesti silti olimme skeptisiä amerikassa tehtyä moottoria kohtaan, joten varmistimme moottorin toiminnan ja käytimme sen moottoridynossa Santala Racing Oy:ssä, missä siitä löytyi 350 erittäin sivistyneesti laukkaavaa hevosvoimaa. Moottori toimii todella hyvin ja käy tasaisesti.
Vaihdelaatikoksi asensimme tutusta asiakasautosta purkamamme täysin toimivan C4 –automaattivaihteiston. Vaihteiston jatkeena kardaanin takana voimaa takapyörille jakaa väkivahva Fordin 9” perä.
Sisusta jatkaa siitä mihin ulkopuolella jäätiin. Auto on täysin musta myös sisältä. Uusimme kattoverhoilun, kojelaudan päällisen, mittariston kehyksen, lattiamaton, pikkumatot, ovipahvit, kahvat, veivit, kynnyslistat, ratin…. Paneeleita ja keskikonsoli maalattiin jne. Auto on todella siistissä kunnossa myös sisältä.
Uusittujen osien kohdalla jenkkien perinteinen ”too much to list” todellakin pitää paikkansa tämän auton osalta. Uusia osia ja tarvikkeita on käytetty todella paljon, auto on maalattu kokonaan uudestaan, ja työtunteja tehty satoja. Nyt tämä uniikki komeus voi olla juuri Sinun! Ota yhteyttä ja saavu paikalle tutkimaan autoa, sillä tämä on jopa hienompi luonnossa kuin kuvissa.
Auto on katsastettu ja rekisteröity. Autosta saa verollisen kuitin (yritykset huom!). Jos haluat ostaa tämän auton, ota yhteyttä!